28 juni 2012

RD 4 - Tyg


Eftersom mina dagar går åt till annat nu för tiden är det lite ont om projekt att blogga om. Så nu kör jag en liten inläggsserie om mitt år på Recycle Design. Här sammanfattar jag mitt RD år, mer om vad vi gjorde och vad årets elever gör kan läsas på http://recycle-design.blogspot.se/.

Ännu ett materialtema: TYG. Under dessa tygveckor experimenterade vi med trasor och småbitar och vad man kan göra med tyg förutom att sy.
Det blev mycket lekande med mattrasor, av dem kan man tvinna rep, väva mattor, fläta remsor, sy mattor, virka mm.
Här är ser ni lite av det.

Av mattrasor virkade jag två stolsdynor.


Dörrmatta av egentillverkade rep. Av mattrasor.

Virkade grytlappar i trikåremsor.

Prova på lapptäckesteknik, det blev en skopåse.

Flätade mattrasor. Jag tänkte sy ihop dem till en matta men den blev skålformad så det fick bli en strandväska  istället. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar