12 juni 2012

Hemslöjden 100 år - ser du löven för alla träd?


Den 6e Juni var det vernissage för hemslöjdsföreningens stora jubileumsutställning. Den innehåller bland annat utställningen Ser du löven för alla träd, som jag har nämnt tidigare. Har du vägarna förbi Stockholm och Djurgården är det definitivt värt ett besök på Liljevalchs, utställningen står där hela sommaren. Över 2000 ihopbygda så det verkligen kändes som att gå i en skog. Och vilka löv sen! Mitt gitarrlöv sitter tyvärr väldigt högt upp och dessutom i motljus mot ett fönster så man ser inte riktigt hur det ser ut, lite synd men det finns så många andra att titta på som är både vackrare, fantasifullare och mer välgjorda. Jag och väninnan gick runt i "skogen" halva eftermiddagen och jag lovar, men måste gå där många gånger om man skall lyckas se löven för alla träd!
(Mitt beslut att alltid anstränga mig för att få bra bilder håller inte helt. De här bilderna är tagna med mobilen, en hand och skrikande bebis på andra armen, de var dem eller inga.)

 
Skogen är oändligt stor!





 Mitt löv med fönstret i bakgrunden. Hm, i verkligheten syntes iallafall strängarna.
Det var fler än jag som tänkte strängar.
Någon är fruktansvärt duktig på att tillverka små träverktyg. Helt fantastiskt hantverk!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar