6 juni 2012

RD 1 - papper


Eftersom mina dagar går åt till annat nu för tiden är det lite ont om projekt att blogga om. Så nu kör jag en liten inläggsserie om mitt år på Recycle Design. Här sammanfattar jag mitt RD år, mer om vad vi gjorde och vad årets elever gör kan läsas på http://recycle-design.blogspot.se/.

Kursen inleddes med pappersveckor. Det klipptes och klistrades, vi övade på dacoupageteknik, flätning och origami. Självklart improviserades en del också. En klasskompis gav sig till att limma ihop wellpappbitar, det blev så starkt att hon kunde göra en pall.

Här ser ni några av mina alster:


                                                       Julkort
                                                       Flätat underlägg i tidningspapper
                                                        Pennburk flätad av tapet
    Min papperskorg i wellpapp som jag monterade på mitt bord i klassrummet. Lätt att städa blev det hela året sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar