17 juni 2012

RD 2 - Plast

Eftersom mina dagar går åt till annat nu för tiden är det lite ont om projekt att blogga om. Så nu kör jag en liten inläggsserie om mitt år på Recycle Design. Här sammanfattar jag mitt RD år, mer om vad vi gjorde och vad årets elever gör kan läsas på http://recycle-design.blogspot.se/.


 Under plastveckorna fick vi känna på flera olika tekniker och material, jo även om allt är plast kan det variera så mycket att jag väljer att kalla det olika material. Plastpåsar, LP skivor, matburkar, godispapper osv. osv. Här är lite av det jag gjorde:

Virkad pennburk av systemkassar

Geishagardin

Tangentörhängen

LP bokstöd

En blomma av plastskedar

Och här några glimtar från övriga klassen:

          
Tvättkorg av kaffepåsar, Anna.


 Under dessa veckor fick vi även se filmen ETT HAV AV PLAST, en mycket, mycket sevärd dokumentär. SE DEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar