7 oktober 2011

Introduktionskurs till Ekoguiden

 Ekoguiden.se existerar inte som jag har trott. Däremot hittar du ekoguiden via medvetenkonsumtion.org eller asfaltsblomman.se. Ekoguiden är till för dig som vill handla mera medvetet men inte vet var du skall få tag i varorna eller du som redan handlar medvetet men vill hitta fler bra butiker. Livsmedelsbutiker, inredningsbutiker, restauranger, caféer, klädaffärer second handaffärer med mera finns listat och recenserat i ekoguiden. Ännu så länge finns den bara i ett fåtal städer men föreningen Medveten konsumtion jobbar på att utbilda flera recensenter och hoppas genam dem växa och sprida sig till fler städer.
Jag tänkte bli en sådan recensent. För att bli det krävs att man går en distanskurs på Medveten konsumtion som berör frågor som konsumtion, miljö och etisk handel.
Jag var på introduktionsmöte igår och det uppstod många intressanta samtal och diskussioner, det ser jag fram emot mer av under kursens gång.
För den som är intresserad av de här frågorna och vill lära sig mer kan jag varmt rekommendera att höra av sig till medveten konsumtion, Sara Brinkberg och anmäla sig till kursen, det är gratis, inga förkunskaper krävs, man behöver inte bli recensent efteråt om man inte vill och dessutom går kursen på distans så det spelar ingen roll var man bor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar