21 januari 2019

Summering av höstterminen

Lagom efter utställningen hade RD möbelveckor. Bättre tajming kunde det ju inte bli. Det var alltså bara att sätta igång att renovera möbler under handledning av dessa glada och spralliga kvinnor http://www.madamsnickeri.se.
Av dem lärde jag mig bla. att slipmaskinen är en sista utväg, ofta kan man få bort gamla ytbehandlingar med hjälp av rätt sorts vätska eller skrapa. Särskilt på faner kan det vara att föredra, eftersom en slipmaskin gärna tar sig igenom hela faneret.
De visade också på användbarheten av en vanlig täljkniv och bjöd på massor med inspiration och tips.
Sedan var jag igång och det är helt klart möbler som gäller för mig. Jag känner mig hemma igen :).
Här kommer en liten glimt av de möbler jag räddat under senhösten och hur det kan se ut när jag jobbar med dem. Mer detaljerade rapporter om varje föremål och hur det gick kommer vartefter de blir klara.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar