9 september 2012

RD 6 - Smycken

Eftersom mina dagar går åt till annat nu för tiden är det lite ont om projekt att blogga om. Så nu kör jag en liten inläggsserie om mitt år på Recycle Design. Här sammanfattar jag mitt RD år, mer om vad vi gjorde och vad årets elever gör kan läsas på http://recycle-design.blogspot.se/

På vårkanten hade vi en vecka med smyckestema. Här testade Lena våra Recycle-hjärnor genom att första dagen lära oss grunderna och sätta sprillans nya pärlor i våra händer. Senare under veckan kröp det fram att det tog emot för nästa alla att jobba på detta sätt, NYTT MATERIAL? nej nej. Men alla höll masken och Lena var imponerad, hon hade visst väntat sig protester. Vår handledare denna vecka var en fjolårselev så hon visste vad hon gjorde och hon gjorde det med flit, kul och tankeväckande experiment tycker jag. För min del blev det ett par örhängen, sedan fick det vara bra.




Dag två släpptes vi fria och fick gå bärsärk i förråden som vi var vana. Krokar, kedjelänkar och knäppen fanns förstås att tillgå och sen vara det bara att göra smycken av allt och ingenting. Jag gjorde en fjärilsbroch, halsban och armband med spelpjäser och en godispapperskrone som jag återkommer till en annan dag.

 





Senare under terminen blev det även en liten smyckeskollektion men mer om den någon annan gång.









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar